1️⃣ Labirintus
Ne legyen a weboldalad labirintus! A weboldal menürendszerének és struktúrájának egyszerűek és logikusak kell lennie, hogy ha a látogatóid minél gyorsabban rátaláljanak a számukra érdekes infókra.
Nemrég újabb branding fotózáson gondolkoztam, mert úgy érzem, túl sokszor használom ugyanazokat a fotókat, magamról pedig nehezen készítek használható fotót. Miközben nézegettem egy nagyon tehetséges fotós oldalát, még nekem is sikerült “elvesznem” a weboldalán, pedig nekem ez a szakmám.
2️⃣ Nincs CTA
Ugyanúgy, mint egy Instagram posztnál, a weboldalon is nagyon fontos, hogy legyenek cselekvésre ösztönző dolgok, azaz CTA=Call-To-Action.
Lehet ez egy gomb, vagy szöveges cselekvésre felhívás is, pl. iratkozz fel a hírlevelemre, vedd fel velem a kapcsolatot, kattints a… stb.
3️⃣ Hasznos tartalom hiánya
Az egyik leggyakoribb hiba, ha a weboldal főként a weboldal tulajdonosáról szól, és kevés az információ az értékesítendő termékről/szolgáltatásról. A látogatókat viszont az érdekli, hogy az ő jelenlegi problémájukra milyen megoldást kínálsz, milyen eredményre számíthatnak.
Természetesen nagyon fontos a bemutatkozás is, szöveggel, képpel vagy akár videó formájában is, hogy tudjanak kapcsolódni veled a látogatók.
4️⃣ Képek hiánya/túl sok kép
A hosszú, tömör szöveg nyomasztó, az olvasók rövid idő alatt érdeklődésüket veszíthetik. Ezzel szemben a túl sok kép használata is probléma lehet, ami ronthat a weboldal betöltődési sebességén is.
Fontos tehát a megfelelő egyensúly kialakítása a szöveges és a vizuális tartalom között.
5️⃣ Nehezen megtalálható elérhetőségek
Az elérhetőségeket nem csak a “Kapcsolat” menüpont alatt, hanem a weboldal összes oldalán érdemes a fejlécben és/vagy lábrészben is elhelyezni, hogy mindig szem előtt legyenek, és a látogató könnyen megtalálja őket, ha csak ezekért az információkért nyitotta meg a weboldalt. Bizalomépítő, ha az elérhetőségeknél nem csak egy e-mail cím, hanem a kapcsolattartó neve és fotója is szerepel.
Ne feledd, tervezés nélkül nincs jó weboldal!